suka tapi..baik pendam or luahkan? =>.<=

hye alls and assalamualaikum :)

pa habaq?sihat ka?*jadi orang penang jap.haha.kelas eden batal thats why eden muncul untuk menconteng arang di belog eden yang tak seberapa ni.muahahaha*penat tau edit.tepuk tangan la sikit -.-

actually i nak share something dengan uolls.it's about LOVE.*apa tu?


soalan :

"awak,kalau saya suka orang tu,patut ke saya cakap kat dia?"

hurm..ada la beberapa member eden yang bertanya soalan ni.*tak kira lelaki mahupun gegurls.so..ini jawapan nya.dengar ceq nak habaq mai ni.

jawapan :

memang fitrah manusia ALLAH jadikan berpasang-pasangan,wujud perasaan cinta atau suka antara satu sama lain and so on la.tak kira walau sejauh mana pun kita lari,kalau dah jodoh,di mana-2 pun boleh bertemu.betul tak?

so..apa yang aku nak tekankan di sini,suka tak salah,sayang pun tak salah.tapi..ada syarat-2 nya.

first,kalau aku luah dekat dia,apa jadi ehh?okay guys,listen here.kat sini ada 2 kemungkinan.

1)bertepuk kedua-2 belah tangan
 means..girl :'awak...saya suka awak..'*malu-2 macam siput sedut

            boy: 'saya pun suka awak juga..*hati berbunga-2

2)bertepuk sebelah tangan
means..girl : 'awak..saya sebenarnya sukakan awak....*sambil malu-2

           boy: 'sorry..saya lansung tak sukakan awak.*blah dari situ dengan muka annoying

nampak tak?ada 2 condition,so..korang kena ambil risoko untuk patah hati and kecewa.then lepas tu mula benci dekat orang tu.see?tapi..kalau korang dapat green light,aku tumpang makan nasi minyak.hewhew

second,kalau aku tak luah,nanti melepas la beb !siapa cakap melepas?suka hati je.*hempuk jugak kang -.-
actually..kalau korang tak luah and tetiba si dia di ambil orang means ALLAH dah tetapkan jodoh korang dengan orang yang lebih baik.tak perlu bersedih bagai.tak perlu rasa rugi sebab tak semestinya orang yang kita suka itu seorang yang baik and sesuai dengan kita.

and..don't you ever suka seseorang kerana rupa! sebab..nanti tua,muka tu akan berkedut seribu juga.*cucuk botox la konon -.- so..cintai seseorang kerana hati dan sikap nya..bukan kerana rupa.muka berjerawat,hitam and so on tak apa..collagen and vitamin banyak.boleh beli.so don't worry :)

third,kalau kami bersama..boleh ke aku handle akademik and cinta ni?haa..yang ni depends on masing-2 la.ada sesetengah orang yang boleh and sesetengahnya berat sebelah and tak kurang juga yang hancus.so..untuk selamatkan keadaan,korang kena pandai-2 la handle semua ni.dua kerja dalam satu masa.boleh tak? rasa-2 ?

apa-2 pun...for my opinion,aspecially for students,tak kira pelajar sekolah ke uni ke,andai kata korang sukakan seseorang,pendamkan dulu.kalau dah ada kerja yang bagus and duit bertimvun-2 masuk la meminang.kahwin terus.bercinta selepas kahwin itu lebih baik and jangan lupa berdoa kepada ALLAH.insyaallah kalau ada jodoh,tak ke mana.tapi..kalau korang rasa korang boleh handle akademik and cinta sekaligus tak apa la..just do itaku on je..apa-2 pun,aku menunggu untuk makan nasi minyak korang nanti.good luck ! muahahaha :D

sekian sahaja daripada aku.semoga bahagia kalian semua:)



 nota kaki : sempat lagi posing time phy lab.bhahaha. :D









No comments:

Post a Comment