people can change .

hye and assalamualaikum . :)

salam jumaat aku ucapkan kepada korang semua yang selalu merajinkan diri untuk jenguk belog aku yang tak seberapa ni .muehmueh

actually..dalam 2 minggu ni aku sgt sibuk dengan test and quiz yang bertimvun-2.almaklum la..nak dekat-2 cuti ni memang semua lecturer berebut-2 nak booking untuk test and quiz.so...apa lagi,buku baca kami la beb. -.-

tapi..alhamdulillah la..even buku baca kami pun result aku okay.better than sem 1.hehe. :) *mesti mak i happy >.<


 sedang aku mengunyah cadbury and mengadap laptop smabil ber-FB*cuti kan~ :D ,aku sempat la stalk fb kawan-2 aku time sekolah menengah dulu..tertengok and terindu dorang semua*even tak berapa rapat.tiba-2 aku teringat kenangan masa shikulah dulu...kenangan yang takkan aku lupa sampai bila-2.. :')

pernah tak korang percaya seseorang itu boleh berubah dalam sekelip mata sahaja?
sama ada makin teruk or better than past .

percaya tak ?

humm .okay..actually dulu time aku sekolah menengah..aku bukan la seorang student yang baik *sangat.aku nakal .from form 2 sampaila ke form4.masa tu dah matured sikit.biasa la kan,sekolah perempuan saja..mana tak nakal nya.selalu ponteng kelas and pergi lepak kat bilik sakit.kunci pintu dari dalam.then,pesakit lepak kat luar.hehe.lepas habis time sekolah,fly pergi BILLION,makan-2 and shopping.kalau tak pun,fly balik rumah farah.time prep malam lak,makan maggi.*kitaorang dulu freehair  je dalam kelas.tak pun pakai kain[baju kurung] kat kepala and main kejar-2 kat koridor.bhahaha.memang seronok la time tu -.-"

then..time form 4 aku pindah ke sebuah mrsm di hulu terenggganu.bertemankan pokok-2 getah and kelapa sawi ant also binatang warna pink yang mempunyai ekor berpintal pendek yang suka langgar pagar belakang hostel time aku tengah berus gigi malam-2 -.-" kat situ la eden menuntut ilmu .

kat situ banyak kenangan pahit dan manis yang mengajar aku erti sebuah kehidupan.dan kenangan itu juga la yang mematangkan aku :')

and kat situ juga la aku bertemu someone yang bergelar hamba ALLAH .tak perlu aku nak bercerita panjang.biar la semua ni jadi kenangan and rahsia antara aku dan ALLAH.aku tak salahkan sesiapa dalam hal ni..semua ni takdir yang ALLAH tentukan untuk aku..biar pun pahit..aku redha.mungkin antara kami tak ada jodoh.serius hati aku masih terluka and sampai sekarang pedihnya masih terasa.tapi siapa la aku untuk melawan takdir.aku hanya insan biasa.yang tak lepas dari melakukan kesalahan.. :')

biarpun hati aku terluka..tapi hidup ALLAH ada di sisiku.di saat aku jatuh,ALLAH akan hantar seseorang untuk naikkan balik semangat aku.di saat aku sedih,ALLAH kurniakan aku seorang ibu yang tak putus-2 mendoakan kebahagiaan anaknya dan di saat aku kesunyian,ALLAH beri aku ramai kawan yang sentiasa memberi suntikan semangat untuk aku terus berjuang. :') terima kasih untuk segalanya.

setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya..biarpun aku tak couple macam dulu..and dah tak ada orang yang selalu belanja aku makan ais krim di saat aku sedih,and ceriakan aku dengan senyuman and kata-2 semangat,tapi..berbekalkan semangat dan sokongan dari insan-2 yang aku sayang,kehidupan aku sekarang bertambah baik.lebih baik baik dari dulu :')

tak dinafikan,aku jealous tengok kawan-2 aku yang lain couple..tapi..bila di ingatkan balik semua perkara yang berlaku..aku rasa..biarlah aku sendiri..itu lebih baik.. :')

aku sentiasa menunggu bakal imamku kelak untuk menjemput aku.bercouple dengan cara yang halal.dan memimpinku serta anak-2 kami ke syurga-Mu ya ALLAH :')

aku tak kisah apa pandangan orang lain terhadap aku.aku single bukan aku tak laku,tapi cinta ku LIMITED EDITION.

and..kepada sesiapa yang aku dah banyak buat silap..aku mohon sejuta kemaafan.aku tahu aku bukan lah seorang kawan yang baik :') tapi..itu dulu..sekarang aku adalah aku yang baru..last but not least,aku harap kawan-2 aku dapat baca semua ni.:')

ikhlas dari hati aku.wassalam.




p/s :yang teruna-teruni tu jangan lupa p masjid . solat jumaat -.- sila jangan malas.and sorry for the typo.

6 comments:

  1. it so touched alya.. stay strong.. doakan yg t'baik utk jodoh kte :)

    ReplyDelete
  2. ni laa yg aku mau! huhuk.. i like the brand new you! thanks for you and Allah sbb dah change kamu jd the better one. Jgn sedih2 lagi,. let bygone be the insect repeller. XP and suka background songs. haha~ saje je attract my interest XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.insyaallah khu :) lagu and entry kdg2 xsesuai -.- hurm.nway,tq.hewhew

      Delete
  3. Segala yg berlaku ada hikmahnya... Ada baik, ada buruknya... Allah knows THE BEST for us... Stay tough and strong ya... ;)

    ReplyDelete
  4. insyaallah cher :) tq for supporting me :)

    ReplyDelete